Waikiki beach, Oahu - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Gabriëlla Klooster- Bos - WaarBenJij.nu Waikiki beach, Oahu - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Gabriëlla Klooster- Bos - WaarBenJij.nu

Waikiki beach, Oahu

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlla

06 Januari 2014 | Verenigde Staten, Waikīkī

Op donderdag 2 januari vertrokken we vroeg in de ochtend (half 7, maar nog met een jetlag-gevoel voelde het alsog we niet geslapen hadden) uit San Francisco naar het eerste eiland: Oahu. Na een vlucht van ruim 5 uur, landden we op het vliegveld van Honolulu. Daar werden we ontvangen door een vriendelijke dame van VIP Trans die ons met een mooie gele bloemenkrans (van echte bloemen waren ze) verwelkomde. Wij waren de enige met een echte bloemenkrans, want de rest van de passagiers hadden of geen of een nep bloemenkrans om. Zij bracht ons naar de bagageband. Dat lag namelijk ver buiten de aankomst-vertrekhal, raar maar waar. En nadat we de koffers hadden, werden we weer door een man naar de bus gebracht die ons vervolgens naar Waikiki beach bracht. De rit naar het hotel duurde ongeveer 30 minuten, ook daar kennen ze het begrip file, hahahaha. Het hotel ligt vlakbij een golfbaan en de krater Diamond Head We kregen een kamer op de 27e verdieping van de 43. Best wel eng als je op het balkon stond, maar alles went, hiha. Snel de koffers uitgepakt, nou ja, zover we er zin in hadden en zijn toen snel
naar het centrum gelopen om nog te gaan lunchen. Verder veel winkels gezien en ook de Apple store, favoriete store van Michel, in elke stad waar we ook komen, gelukkig ook snel gevonden. Wat we hebben gedaan op Oahu is: op het strand gelegen, met de bus naar Pearl Harbor geweest (effe een uurtje daar geweest en met gierende banden weer weg, wat een drukte) en last but not least de krater Diamond Head bezocht. Het is een heerlijk eiland om te vertoeven en we zijn benieuwd naar het volgende eiland Maui. O ja en nog paar woorden die we elke dag om ons heen horen: You know, I told you, excited, thank you very much, hee guys, how you're doing, amazing and awesome (awesome, dat hebben de Amerikanen van de Aussies gejat). Kusss van ons.

• 06 Januari 2014 - 10:26

Muriel:

Hoi lieve mensen,

Wat hilarisch van die slinger, denken ze dat jullie op Honeymoon zijn?
    Enne, zit er geen A&F store op Hawai???? Valt een beetje tegen.....Geintje natuurlijk!!!
    Leest lekker weg en klinkt alsof jullie het prima naar je zin hebben, wel veel vlieguurtjes.
    Dikke kus uit OZR.

• 07 Januari 2014 - 00:10