Kaanapali, Maui - Reisverslag uit Kaanapali Landing, Verenigde Staten van Gabriëlla Klooster- Bos - WaarBenJij.nu Kaanapali, Maui - Reisverslag uit Kaanapali Landing, Verenigde Staten van Gabriëlla Klooster- Bos - WaarBenJij.nu

Kaanapali, Maui

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlla

10 Januari 2014 | Verenigde Staten, Kaanapali Landing

Aloha from Maui. De eerste indruk van Maui is toch wel dat het een rustiger eiland is dan Oahu. Geen hoge gebouwen hier en het is hier ook groener (niet de locals, hahahaha maar de omgeving natuurlijk). Dit komt omdat het elke dag wel regent en dat vinden wij natuurlijk wat minder, maar ach nu we er toch zijn, maak je er het beste van. Heb geen medelijden met ons, want we kunnen elke dag in onze korte broek lopen en lekker liggen op een ligbed in de tuin van ons resort en een kleurtje opdoen. Op het strand liggen is geen optie omdat je daar wordt gezandstraald door de harde wind. We werden op onze eerste ochtend welkom geheten door de showman van het eiland. Tijdens een welkomstontbijt voor alle nieuwe gasten. Gratis wel te verstaan anders hadden wij daar natuurlijk geen gebruik van gemaakt, zo zijn wij dan ook wel weer. Je moet ergens op bezuinigen. Tijdens dit ontbijt kregen we veel info te horen over excursies en de hulashow en hoe fantastic het allemaal was, maar niks moet je doen zei de showman, want je bent tenslotte op vakantie. De tip van deze ochtend was toch wel: Do something different. En dat hebben we dan ook uitgevoerd, hiha. Afgelopen donderdag hebben we een excursie (met onze gehuurde auto) gemaakt naar de Haleakala Crater (dat betekent " house of the sun"). Deze Crater ligt op 3069 meter hoogte. Na een leuke tocht door de bergen, werden we getrakteerd op een adembenemend uitzicht. Na deze excursie hadden we de smaak te pakken en zijn we richting het oosten gereden naar de plaats Hana. De tocht dat naar toe was een hel. Na 2 uur rijden vanaf het vliegveld (vliegveld ligt ongeveer 45 min van onze plaats vandaan) en 366 (hebben niet geteld, maar wel ergens gelezen dat dat zo is) bochten verder werden we getrakteerd op ja hoe zullen we het omschrijven op helemaal niks. Het enige mooie aan deze tocht was de natuur en de 3 watervallen. En toen moesten we weer terug. En toen bleek ook nog dat de tank bijna leeg was (denk aan do something different, niet tanken van tevoren!!), werd het toch nog een spannende tocht. Gelukkig redden we het tot aan de eerstvolgende plaats: Paia, waar we konden tanken. Thank you thank you. Vrijdag hebben we even helemaal niks gedaan, want zo'n dag als donderdag daar moet je van bijkomen. En niks doen, dat kunnen we ook heel goed. Zaterdag vliegen we naar onze laatste eiland: Big Island. Op naar een nieuw avontuur. X van ons.

• 10 Januari 2014 - 22:06

Dorothy:

Aloha tortelduifjes...
    weer een heel leuk verhaal ik geniet altijd weer van jullie verslagen!
    Lieve groeten en nog heel veel plezier!
    Dorothy.

• 13 Januari 2014 - 08:39

Muriel:

Joehooee,

Klinkt als een avontuur. Geen myday: ) uitgezonden met een lege tank? Dapper!!!
    Keep on doing the good work, lekker niks dus. Dikke kussss.

• 17 Januari 2014 - 00:22

Betty:

Spannend allemaal! Maar bovenal heerlijk vakantie! Krijg er eigenlijk ook enorm zin an!!
    Ben benieuw naar de rest van de avonturen!
    Liefs Betty & Ruddy