Waikoloa, Big Island - Reisverslag uit Waikoloa, Verenigde Staten van Gabriëlla Klooster- Bos - WaarBenJij.nu Waikoloa, Big Island - Reisverslag uit Waikoloa, Verenigde Staten van Gabriëlla Klooster- Bos - WaarBenJij.nu

Waikoloa, Big Island

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlla

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Waikoloa

Aloha from Big Island. Zaterdag 11 januari arriveerden wij na een vlucht van 25 minuten op Big Island ook wel Hawaii genoemd. Het eerste wat ons opviel was toch wel de warmte, poeh zeg hier was het een stuk warmer dan op Maui, lekker hoor. Nadat we met een bus van Alamo naar onze huurauto waren gebracht, reden we richting ons verblijf voor de komende 6 dagen, het Waikoloa Beach Marriott Resort&Spa. Onderweg zagen we alleen maar lava, die daar al heel wat jaartjes bleek te liggen (sinds 1924). Ongeveer 25 minuten van het vliegveld, reden we het resort binnen en werden we welkom geheten door een traditionele Hawaïaanse vrouw. We kregen nu een hawaii-slinger omgehangen van echte schelpjes. Bij het inchecken kregen we te horen dat we op onze huwelijksreis waren en we lieten ze maar in de waan. Dat moet je doen, want dan krijg je tenminste gratis champagne en daar zijn we dol op. In Maui kregen we nog een fles champagne, hier was het behelpen: alleen 2 glazen gevuld met champagne. Hoe duurder het verblijf des te gieriger het wordt. Verder klagen we niet, want we verbleven op alle drie de eilanden in mooie hotels. Zondag hebben we heerlijk in de tuin vh resort gelegen en van al het moois om ons heen genoten: palmbomen, schildpadden, strand, vogels, zee en zon en o ja bijna vergeten eten&drinken. Na ons goed te hebben ingelezen (not, hiha), gingen wij vol goede moed&zin richting het vulkanen park, op naar de nog werkende vulkaan. Deze rit duurde 3 uur, arghhhh er kwam geen eind aan de lava en bergen en toen we er uiteindelijk waren, zagen we niet de lavaspuwende vulkaan, die had blijkbaar een rustdag. You can't have it all!! En toen weer terug, 3 uur in de auto zitten. Ik kan je vertellen, zowel voor de bestuurder als voor de bijrijdster is daar geen reet aan. Wij zijn er toch weer achter gekomen dat we op het strand liggen toch het beste kunnen, joehoeee. Positief als wij zijn en geef het nog een kans, reden we afgelopen woensdag naar de hoogste berg van Hawaii: Mauna Kea. Die ligt op zo'n 4200 m hoogte. We besparen jullie de details, maar die berg kon je niet eens op rijden, ja op eigen risico. Helaas ook deze excursie leverde niet het gewenste resultaat op, maar wel weer leuke natuurfoto's, dat dan weer wel. Als afsluiter willen we meegeven dat elk eiland zijn charmes heeft en absoluut de moeite waard is om te bezoeken. Zoals de Hawaiianen hier zeggen: A Hou Hui- Till we meet again.